google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Släktforskning för noviser: Hurra - Min släktforskningskurs är klar!

En blogg om släktforskning som är helt oberoende från de stora kommersiella sajterna och är rankad som en av de bättre av flera bedömare. Om du är nybörjare som släktforskare eller funderar på att börja släktforska kanske du kan ha nytta av mina vedermödor och glädjeämnen. Jag kommer att ta upp sådant som jag tycker har varit svårt som nybörjare i släktforskning. Jag kommer också att tipsa om program och websidor jag har haft nytta av, men också berätta om min egen släktforskning.

onsdag 17 februari 2010

Hurra - Min släktforskningskurs är klar!

Min släktforskningskurs för nybörjare är klar och jag känner mig jättenöjd över att ha fått till det riktigt skapligt, som vi säger i Örebro, när vi riktigt vill ta i. Jag har jobbat med den några månader och det har varit både arbetsamt och roligt.

För alla dom som läser den här bloggen är stilen och upplägget av kursen välbekant. Jag använder min egen erfarenhet som nybörjare som grundsten i kursen, men försöker vara mer strukturerad än man kan vara i en blogg där det är tillfället som styr ganska mycket.

Jag vill tacka Genline, ArkivDigital, Släktdata, GeneaNet samt Illustra Murgia för att jag fått använda deras material i kursen, samt Kenneth och Eva som provat den innan den publiceras. Det har varit kul att samarbeta med MinKurs.se som hjälper oss entusiaster att utforma kurser om det vi tror oss veta något om. Dom tar hand om allt tekniskt så man kan koncentrera sig på innehållet.

Givetvis hoppas jag du skall köpa min kurs och dessutom ge bort den i present till alla som du vill förföra in i släktforskningen. Under en introduktionstid kostar den 195 kronor, vilket motsvarar 100 kronors rabatt. Kursen heter som sig bör "Släktforskning för noviser" och finns här. Du kan också klick på loggan uppe till höger. Till kursen finns en Kursblogg där deltagarna kan ställa frågor och utbyta erfarenheter. Även andra får delta med kommentarer där, men bara kursdeltagare får skriva inlägg.

Om du går till kurssidan så kan du titta på en Demo som ger mer information om innehållet.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej Ulf! Tack för ditt mail om den intressanta släktforskningskursen! Vilket arbete Du lagt ner, fast jag förstår att det var ett roligt sådant. Kursen känns väldigt lättillgänglig och intressant.

    Jag har just lagt in ditt introduktionsmail i min blogg. Hoppas att några nappar! :)

    Jag ser att du har en länk till min hemsida. Tack snälla! Jag har för en tid ändrat hemsideadressen till följande:

    Hemsida: http://www.smulanshemsida.se/
    Blogg: http://smulansblog.blogspot.com/

    Allt gott till dig!
    Hälsningar Anita

    SvaraRadera
  3. Hej Anita

    Tack för dina uppskattande ord - det är viktigt från erfarna släktforskare som du är.
    Jag hoppas givetvis att många redan bitna släktforskare skall ge bort min kurs i present till inte ont anande släktingar och vänner som sedan blir beroende (-;

    Jag har nu ändrat adressen till din hemsida - din blogg är ju densamma.

    Mvh
    Jan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...